Jag har funderat lite om man skulle börja skriva på svenska , åtminstone lite nu och då. Men å andra sidan finns det minst lika många skäl att skriva på engelska och hela poängen med den här bloggen var ju att skriva finska, eftersom jag inte gör det så mycket annors. Så det här har jag gått och funderat på ett tag. Det är dock lite problematiskt att jag inte vet om det finns nån som faktiskt läser det här. Det verkar som om det finns lite folk som antagligen har gått i vilse och hamnat hit. :) Finns det nån som läser och tycker att det här med språkväxling är en skitdålig idé (eller skitbra för den delen), får man gärna kommentera. 

Jag kommer väl antagligen att gå lite på känsla. Det mesta kommer nog att vara på finska även i fortsättningen, men speciellt om jag skriver om nån diskussion som har ägt rum på svenska så kommer jag kanske inte att orka översätta det i mitt lilla huvud. Jag är så jäkla dålig på att översätta. Ibland känns det som om de olika språken sitter i helt andra delar av hjärnan och har inte så mycket att göra med varandra. Jag märker att det blev lite rörigt nu. Beklagar. Menenpäs tästä suihkuun ja ajelen kauniisti rehottavat säärikarvat, kun kerta Iso-G on tulossa. :)